Qurbonlik qanday qilinadi?

Қурбонлик қандай қилинади; Қурбонлик дуоси

Qurbonlik qanday qilinadi? Qurbonlikda nima mumkin, nimalar mumkin emas?

Qurbon hayitida qurbonlik qilishning hukmi nima?

Hanafiy mazhabida imkoni borlar Qurbon hayitida qurbonlik qilishlari farzdir.

Majburiyatni tasdiqlovchi hujjat:

Alloh taolo Qur’oni karimda: “Namozni o‘qing va qurbonlik qiling” (Kavsar, 108/3) deb buyurib, qurbonlikning farzligini bildiradi.

Payg‘ambarimiz (S.A.V.): “Kimki imkoni bo‘lsa, qurbonlik so‘ymasa, bizning namozgohimizga yaqinlashmasin!” dedilar. Albatta, bunday qattiq ogohlantirish, hech bo’lmaganda, qurbonlik qilish majburiyatini anglatishi kerak.

Payg‘ambarimiz Sollallohu Alayhi Vasallam: “Qurbonlik! Zero, bu otang Ibrohimning sunnatidir”, deb qurbonlik farzligini inkor etmaydi. Axir sunnat “yo‘l” degan ma’noni anglatadi. Ya’ni, bizga farz bo‘lgan qurbonlik Ibrohim (A.S.) yo‘lining davomi ekanligini bildiradi.

Kim qurbonlik qilishga majbur?

Qurbonlik muayyan shaxsga farz bo‘lishi uchun quyidagi shartlar zarur.

Musulmon bo’lish. Qurbon hayitida yo‘lovchi bo‘lmaslik, asosiy ehtiyojdan ortiq nisof miqdorida pulga ega bo‘lish. Nisop miqdori 85 gramm oltin yoki shu qiymatga teng puldir. Qurbonlik zakotdagidek vojib bo‘lishi uchun hayvonning bir yoshga to‘lishi nisof miqdoriga yetishi shart emas.

Qurbonlik paytida siz niyat qilishingiz kerak. Zero, hayvonlar ibodat qilish uchun so‘yilganidek, go‘shtini ishlatish uchun ham so‘yish mumkin.

Qurbonlik qaysi vaqtdan boshlab berilishi kerak?

Qurbonlik vaqti qurbonlik oyining birinchi kunidagi hayit namozidan keyin boshlanib, oyning uchinchi kunigacha, ya’ni oz pul qolganda davom etadi. Ramazon hayiti namoziga uzrli sabablarga ko‘ra bora olmagan kishi, namozni o‘qishi uchun vaqt o‘tgandan keyin Qurf o‘qishi mumkin. Qurbonlik vaqtiga oid bir qancha hadislar Payg‘ambarimiz (s.a.v.)dan rivoyat qilingan. Baro Ibnu Ozib roziyallohu anhudan rivoyat qilinadi: “Rasululloh sollallohu alayhi vasallam aytdilar: “Bu kunda birinchi qiladigan ishimiz namoz o‘qish, keyin qaytib kelib qurbonlik qilishdir. Kim buni qilsa, bizning sunnatimizga ergashgan bo’ladi. Bundan oldin kim qurbonlik qilsa, qurbonning oilasiga berilgan go‘shtdan farqi yo‘q. Bu qurbon bo’lishi mumkin emas “dedi. Boshqa bir hadisda: “Kimki namozdan oldin qurbonlik qilsa, yana qurbonlik qilsin”.

Qanday hayvonlarni qurbon qilish mumkin ?

Qurbonlikka faqat qo‘y, echki, sigir va tuya solinadi. Qurbonlik uchun qo‘y va echkilar kamida bir yosh, sigirlar ikki yosh, tuyalar besh yoshdan kichik bo‘lishi kerak. Olti-etti oylik qo‘zi bir yoshli qo‘y kabi semiz va go‘shtli bo‘lib, qurbonlikka yaroqli. Erkak qo‘y va echkini, urg‘ochi sigirni so‘yish yaxshidir. Elik, bug‘u kabi hayvonlar, tovuq, xo‘roz, g‘oz, o‘rdak kabi qushlar qurbonlik sifatida so‘yilmaydi.

Birgalikda qurbonlik qilish mumkinmi?

Faqat bir kishi qo‘y yoki echkini qurbonlik qilishi mumkin. Sigir yoki tuyani, ya’ni molni bir kishi o’ziga bo’lishib olganidek, etti kishiga bo’lishsa bo’ladi. Qurbonlikni baham ko’rish vaqtida har bir kishi qurbonlik qilish niyatida bo’lishi kerak. Bir kishi jabrlanuvchining manfaati uchun, ikkinchisi esa faqat go‘sht olish niyatida ulush qilsa, so‘yilgan mol hamma sheriklar uchun qurbonlik hisoblanmaydi.

Qaysi hayvonlar qurbonlik qilish uchun mos emas?

Payg‘ambarimiz (s.a.v.) qurbonlikka yaramaydigan hayvonlar haqida shunday dedilar: “Ko‘zi ochiq ko‘r, kasali ma’lum, cho‘loqlar (o‘zlari yura olmaydigan darajada) va hayvonlar. yupqa, dumlari ko’rinib tursa, qurbonlikka yaramaydi» (Termiziy, Adahiy, 5).

Hanafiy mazhabi ulamolari hadisda zikr qilingan qurbonlikka yaramaydigan hayvonlarning nuqsonlariga qiyoslash yo‘li bilan boshqa nuqsonlarni ham qo‘shganlar. Bu nuqsonlar:

  • Bir ko‘z ko‘r bo‘lib,
  • So‘yish joyiga yetib bora olmaydigan darajada
  • Tug‘ilgandan quloq yoki dumi yo‘qligi yoki ularning ko‘pchiligi kesilgan
  • Tishlarning ko‘p qismi tushib ketgan
  • Ko‘krak uchlari boshlari
  • Bir yoki ikkala shoxi yirtilgan. asosda buziladi

Qurbonlik qilish vojib bo‘lgan kishining qurbonlik molida ko‘rsatilgan nuqsonlardan biri paydo bo‘lsa yoki sotib olingan hayvon vafot etsa, qurbonlikka mos keladigan boshqa hayvon sotib olishi kerak. Qurbonlik qilish vojib bo‘lmasa ham, savob uchun qurbonlik qilishni niyat qilgan kambag‘alning sotib olingan qurbonligida nuqson bo‘lsa, o‘sha hayvonni qurbon qiladi. Qurbonlik qilishi shart bo‘lmagan kambag‘al ham nuqsoni bor hayvonni sotib olib, qurbonlik qilishi mumkin. Zero, kambag‘alning qurbonligi kambag‘al qurbonlikdir. Nofil ibodatida mag’firat bor.

Qurbonlik qilishda boshqa birovning vakili bo’lishi mumkinmi?

Imkoniyat bo’lsa, farz bo’lgan kishi qurbonlik olib ketsa yaxshi bo’ladi. Ammo boshqa birovga vakolat berish ham mumkin. Qurbonlik qilish vojib bo‘lgan shaxs telefon yoki xat orqali uning o‘rniga boshqa shaxsni qurbonlik qilish uchun tayinlashi mumkin. Vakilga “mening o‘rnimga qurbonlik qil” deyilsa, vakil o‘sha shaxs nomidan qurbonlik qiladi. Hz. Hazrati Ali (r.a.) Payg‘ambarimiz (s.a.v.) o‘rniga vakil qilib qurbonlik qilganlar, degan odat bor.

Qurbonlik qanday so‘yiladi?

Qurbonlik qilingan hayvonni qiynoqqa solmaslik uchun o’tkir pichoqni ishlatish kerak. Pichoqni so‘yish uchun yerga qo‘ygandan keyin uning oldiga o‘tkirlash makruhdir. Og‘riqsiz so‘yish esa sunnatdir. Payg‘ambarimiz (s.a.v.) hadislaridan birida: “Sog‘ish chorva mollarini yaxshi sog‘ing. “Kim chorva so‘ygan bo‘lsa, pichog‘ini yaxshilab charxlab, tezda mazza qilib so‘ysin” (Muslim, Sayyid, 57).

Qurbonlik qiblaga qaratib qo’yiladi va duo sifatida quyidagi oyat o’qiladi

“Shubhasiz, mening namozim va boshqa ibodatlarim, hayotim va o‘limim olamlarning Robbi Alloh uchundir. Uning sherigi yo’q.”

Keyin: Alloh, Alloh va Xudo “Allohu akbar, Allohu akbar la ilaha illallohu, va Allohu akbar, Allohu akbar va lillahil-hamd”, takbir aytish, “Bismillahi, Allohu akbar” deyish. Qurbon egasining “Bismillahi, Ollohu Akbar” deyishi yetarli emas. Qurbonlik qilgan kishi ham “Bismillahi, Ollohu Akbar” desin. Qurbonning go‘shtini unutmasdan “Bismillah” demasa, yemaslik kerak.

Zero, Allohning nomi zikr qilingandan keyin qo‘lga kiritilmagan hayvonning go‘shtini yeyish haromdir. Qurbonlik sohibi qurbonni so‘ymoqchi bo‘lgan qassobning qo‘liga qo‘lini qo‘yib, birga so‘ysa, ikkalasi ham “Bismillah” desinlar. So‘yiladigan hayvonlarni qurbonlik niyatida so‘yish kerak. Hayvonning terisi faqat o’lganidan keyin olinadi. O’lishidan oldin boshini kesish yoki terisini olish makruhdir.

Qurbonlik qilingan hayvonning qaysi organlari o’lmaydi?

Go’shti yog’siz hayvonlarning etti a’zosi oriq emas. Bu taqiqlangan.

  • Hayvonlarning qoni
  • Erkak organi
  • Ayol organi
  • Erkak hayvonlarning tuxumlari
  • Go’shtdagi bezlar
  • Siydik pufagi
  • Safro

Qurbonlik qilingan hayvonning go‘shti va terisi qanday taqsimlanadi?

Qurbon bo‘ladimi, kambag‘almi, hayitda qurbonligining go‘shtini yeyishi mumkin. Qurbonlik go‘shtini uch qismga bo‘lish mustahabdir. Bir qismi qarindosh-urug‘, qo‘ni-qo‘shni boy bo‘lsa ham, ikkinchi qismi kambag‘al va muhtojlarga, uchinchi qismi esa o‘z oilasi, farzandlariga beriladi. Ammo u barcha mollarini kambag’al va muhtojlarga taqsimlaganidek, yo’qolgan mollarini ham oilasiga qoldirishi mumkin.

Qurbonlik go‘shti haqida Alloh taolo Qur’oni karimda: “Qurbonlik go‘shtidan yenglar, uni miskin va miskinlarga yeb qo‘yinglar” (Haj, 22/28).

Payg‘ambarimiz (s.a.v.) qurbonlik go‘shtini qanday taqsimlaganliklari haqida Ibnu Abbos roziyallohu anhudan rivoyat qilinadi: “Payg‘ambarimiz (s.a.v.) qurbonligining uchdan bir qismini oilasiga, uchdan birini kambag‘al qo‘shnilariga, qolgan uchdan birini esa qurbonlik sifatida berganlar. xayriya. tarqatish”.

Qurbonlik qilingan hayvonning go‘shti, terisi, boshi va sutini, xoh vojib bo‘lsin, xoh nafil bo‘lsin, sotish makruhdir. Qurbonlikning bu qismlari sotilsa, xarajati kambag’allarga sadaqa qilinadi. Qurbonlik qilingan hayvonning hech bir qismi qassob haqi sifatida berilmaydi. Hz. Ali roziyallohu anhudan rivoyat qilinadi: «Rasululloh sollallohu alayhi vasallam menga qurbonlik vaqtida tuyalarning boshlarida turib, teri va tuklarini yoyishni buyurdilar. Menga ularning narsasini qassob haqi sifatida berishni taqiqlashdi. “Qassobning haqini o‘zimiz to‘laymiz” (Muslim, Haj, 348), dedi.

Qurbonlik qilingan hayvonning terisini kambag’allarga va xayriya jamg’armalariga berish mumkin.

Qurbonlik uchun maxsus hayvon so‘ymay, uning o‘rniga qurbonlik narxini kambag‘allarga berib bo‘ladimi?

Qurbonlikning asosi qon bo‘lganligi sababli, hayvon so‘yilsa, qoni to‘kilmasa, qurbonlikning farzi bajarilmaydi.

O’lgan odam uchun qurbonlik qilish mumkinmi?

O‘lgan kishi qurbonlikni o‘z nomiga ishonib topshirmasa ham, savobni marhumga bag‘ishlash niyatida Qurbon hayiti kunlarida qurbonlik qilish mumkin. Jabrlanuvchining go’shtini eyishga ruxsat. Ammo marhumning vasiyatini bajarish niyatida qilingan qurbonning go’shtini eyish mumkin emas. Go’sht to’liq sadaqa sifatida tarqatilishi kerak.

Qanday jabrlanuvchiga Aqiqa qurboni deyiladi?

Yangi tug’ilgan chaqaloqning boshidagi sochlar “Aqika” deb ataladi. Alloh taolo ne’mat qilgan bolaga rahmat sifatida so‘yiladigan hayvonga “aqiqa” qurbonligi deyiladi. Aqiqa bola tug‘ilgan kundan boshlab balog‘at yoshiga yetguncha o‘qilishi mumkin. Ammo bolani etti kunlik bo’lganda berish yaxshidir.

Chaqaloq yetti kunlik bo‘lganda unga ism qo‘yiladi va sochlari yulinadi. Olingan soch og’irligida oltin yoki kumushni sadaqa qilish sunnatdir. Xuddi shu kuni qurbonlik qilish mustahabdir. Payg‘ambarimiz (s.a.v.)ning ikki nabiralari. Rivoyat qilishlaricha, u Husayn va Hasan uchun aqiqani qurbon qilgan. Qurbon hayitida qurbonlik qilishga yaroqli hayvonlar ham aqiqa qurbonligiga mos keladi. Aqiqa qizlar uchun qurbon qilinadi. Aqiqa qurboni egasining go’shtini yeb, boshqalarga sadaqa qilib tarqatishi mumkin. Aqiqa qurbonlik qilganida: “Bismillahi, Ollohu Akbar”, dedi. “Allohim, bu sening rahmating uchun qilingan qurbonlikning haqiqiy qurbonligidir”, deyiladi.

Qurbonlik nima?

Musulmon bolasi uzoq vaqtdan beri bitmay yurgan ishi amalga oshganda, Alloh taologa qurbonlik qilishini va’da qilgan hayvonga “nazr qurbonligi” deyiladi. Chunonchi, kasal odam kasalidan tuzalib qolsa, qo‘y so‘yish niyatida bo‘lsa, tuzalib ketsa, qo‘y so‘yish vojib bo‘ladi.

Qurbonlikning o‘zi, uning bolalari, nabiralari va ota-onasi, hatto bobosi va buvisi ham qurbonlik go‘shtidan yeya olmaydi. Uni kambag’allarga oddiy sadaqa sifatida tarqatish kerak. Agar qurbonlikning bir qismi bu odamlar tomonidan o’g’irlangan bo’lsa, o’g’irlangan qismining qiymati kambag’allarga tarqatilishi kerak.

Manba: muslim.kz

Rating
( No ratings yet )
Макола екдими? Уртокларингиз билан булишинг!:
Islife
Изох колдиринг! Жавоб оласиз...

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: